czwartek, 24 lutego 2022

 

Po rocznym, spowodowanym epidemią koronawirusa, oczekiwaniu na szkolenie udało się drugiej grupie z naszej szkoły wylecieć 24 stycznia 2022 roku  na dwutygodniowy kurs na Maltę.



W grupie szczęśliwców znalazło się siedmioro nauczycieli. Po wstępnych testach  Pani Kasia, Asia W., Ewa i Agata zakwalifikowały się na kursy językowe, Pani Asia H. i Daria brały udział w kursie metodycznym CLIL  a Pan Mirek  uczestniczył w kursie metodycznym rozwijającym kompetencje cyfrowe w celu zastosowania ich w szkolnej praktyce.



Zajęcia w szkole na Malcie odbywały się w godzinach 9.00-14.30 i były podzielone na trzy części.


Lektorem kursu językowego  była wspaniała nauczycielka Maria Luisa .

W pierwszym tygodniu pracowaliśmy w 6 osobowej grupie- nasza 4 oraz pan Sławek i pani Agnieszka. 

 

 

W drugim tygodniu grupa liczyła 5 osób, bez pani Agnieszki.

 

Niezaprzeczalną zaletą kursów językowych jest to, że oferują naukę z native speakerami. Nauka nasza prowadzona była za pomocą prezentacji, ale też podręczników, odsłuchów i dialogów po angielsku. Pamiętajmy, że to nie szkoła i nikt nas nie ukaże jedynką, jeśli będzie nam gorzej szło. Wręcz przeciwnie, prowadząca zajęcia Maria Luisa podnosiła nas na duchu, wspierała, dodawała odwagi i wiary w siebie w naszych łamańcach językowych J. W ciągu 42 godzin nauki poznałyśmy wiele zwrotów, idiomów, słówek, przysłów i wyrażeń potocznych, które przekazać może tylko native speaker. Podczas zajęć musieliśmy wykorzystywać poznane zwroty w zdaniach, dialogach, czy wypowiedziach. Podejmowaliśmy rozmowę na różne tematy ćwicząc wymowę, gramatykę i słownictwo.

  

 

 

W grupie u Pani Asi i Darii oraz kolegi Konrada  z Suwałk trenerką była Isabella, która  zapoznawała uczestników kursu z ogólnymi założeniami prowadzenia zajęć w oparciu o metodę CLIL. Zajęcia obfitowały w liczne dyskusje związane z planowaniem lekcji, motywowaniem uczniów, komunikacją. Wspólnie z kolegą ze szkoły w Suwałkach dziewczyny opracowały kompletną jednostkę lekcyjną opartą na tej metodzie.

 


 

W drugim tygodniu zajęć położono nacisk na podnoszenie kompetencji cyfrowych. Dziewczyny (już bez Kolegi Konrada :-( ) poznały narzędzia przydatne w nauczaniu języka angielskiego metodą CLIL - Multidict, Wordlink oraz Clilstore. Isabella zapoznała z ciekawymi stronami internetowymi służącymi do tworzenia ćwiczeń interaktywnych - learningapps.org, padlet.com, edpuzzle.com, thinglink.com, goconqr.com.

Końcowym efektem dwutygodniowego szkolenia było opracowanie WebQuestów, w których dziewczyny wykorzystały  stworzone przez nie ćwiczenia interaktywne.


Tematyką kursu u Pana Mirka było rozwijanie kompetencji cyfrowych. Wielką zaletą tego kursu, był fakt, że P. Mirek był jedynym uczestnikiem w grupie,  co pozwoliło na wyjątkowo indywidualne podejście trenera Pani Lorenzy Flinders  do pracy z  nim.




Podczas kursu Pan Mirek, przygotowywał i prezentował różnego rodzaju aplikacje przydatne do tworzenia cyfrowych pomocy dydaktycznych uatrakcyjniających pracę z uczniami, Webquesty, słowniki online, blogowanie, strony www, strony pozwalające na tworzenie wspólnych projektów z uczniami, np.:PBworks. Wartością dodatnią kursu było rozwinięcie kompetencji językowych w odniesieniu do ITC a  także poszerzenie wiedzy nt. kultury i historii Malty poprzez zwiedzanie muzeów (Archeologiczne, Uzbrojenia, The Temples - megalityczne świątynie), wystaw w Spazju Kreattiv w Valletta, wycieczek do:  Midina, Klify Dingli, stolica Malty, Blue Grotto.". Codzienne działania i doświadczenia  Pan Mirek opisywał  na swoim blogu https://myexperienceinmalta2022.blogspot.com , który prowadził po zajęciach.


W całej szkole na przerwach dało się słyszeć różne języki, jednak wszyscy staraliśmy się komunikować między sobą w języku angielskim.

 

 

Nie samą nauką człowiek żył... 

W ramach programu kulturowego

pan Mirosław Szeligowski

 zorganizował nam dwie wycieczki: do obecnej stolicy Malty – Valletty,

 


(Valletta – położona na półwyspie pomiędzy dwiema zatokami – jest najmniejszą stolicą w Unii Europejskiej, lecz z największym zagęszczeniem zabytków.)


 

i dawnej stolicy – Mdiny

(Mdina jest średniowiecznym miastem położonym w centralnej części wyspy na wzgórzu, dodatkowo otoczona jest fosą i murami obronnymi. Nazywana jest miastem ciszy, bo zamieszkują ją tylko 292 osoby. Kręcono tam sceny do filmu „Gra o tron”.)

 

oraz spacer wzdłuż przepięknych klifów Dingli

..

 

Kolejnym ,,przystankiem" naszego pobytu na Malcie była wycieczka na Gozo. Cudowna wyspa Gozo przyciąga ogromne rzesze turystów. Dopłynęłyśmy do niej promem, a następnie piętrowym autobusem zwiedziłyśmy całą wyspę.


 Krajobraz, który mogłyśmy podziwiać z góry autokaru oraz możliwość odsłuchania komentarzy – gdzie dokładnie jesteśmy i dlaczego warto wysiąść na kolejnym przystanku, było niesamowitym przeżyciem oraz świetnym sposobem na zwiedzanie wyspy. 

Viktoria, stolica Gozo

oraz Cytadela wywarły na nas niezapomniane wrażenie.

 

Co przywiozłyśmy z Malty oprócz cudownych wspomnień,  mnóstwa magnesików i bransoletek? Jaki ten wyjazd ma wpływ na naszą pracę?  

Dzięki udziałowi w kursie w szkole ETI przełamałyśmy barierę językową, rozwinęłyśmy umiejętności czytania i słuchania. Dał nam większą swobodę w „przemycaniu” angielskich słówek na lekcjach, które prowadzimy. Nawet w edukacji wczesnoszkolnej można dzieciom przy okazji wprowadzania kierunków świata, nazw dni tygodnia czy miesięcy, dołożyć słówka po angielsku. Kurs CLIL na Malcie umożliwił nam podniesienie kwalifikacji i tym samym podniesienie poziomu jakości nauczania w przyszłości. Zyskałyśmy szeroką gamę nowych pomysłów, umiejętności oraz materiałów do wykorzystania. Dzięki wyjazdowi mogłyśmy też poznać różnice w systemach edukacyjnych w różnych krajach oraz wzbogacić naszą wiedzę na temat kultury i ich codziennego życia.



Jako szczęśliwi posiadacze Certyfikatu ukończenia kursu języka angielskiego jesteśmy bardzo zadowoleni ze zdobytej wiedzy i rozwinięcia umiejętności komunikacyjnych

 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz